keskiviikko 9. heinäkuuta 2008

Kesähessu liikkuu

Kerkesin miltei mainiosti Imatralta Vantaa hotelliin, jossa olikin jo melkein 45% kamoista pystyssä. Tuli aika kiire check, mut kaikki män hienosti.
Keikkaa oli katsomassa selän takana Pööki, joten oli pakko vetää hyvin.
Pari uutta biisiä kuultiin, mm. Hyvästi naiset ja toinen biisi millä ilmeisesti ei oo vielä nimeä, mut tunnelma on niin haikea, että sille nauraisi tuo Putron Samulikin. :)
Keikan jälkeen aavistuksen verran rentouduttiin ja nukkumaan pääsi pilkun nurkilla. Asusteeni herätti pelonsekaista kunnioitusta siinä Seppälän katalogin täyttämässä ympäristössä!
Aamulla ylös ja kamat bussiin.

Imatralla oli keikkapaikkana Woodoo ja hetken ihmeteltyämme lavan sotkuisuutta se olikin jo siistitty. Kamat pystyyn ja check.
Pikkaisen tuli ikävä edellisen päivän Alphaa, kun tarjolla oli Turboa. Turbolla on kiva vedellä rokkia ja heavyä, mut tollaiseen laulelmamusiikkiin toi ei ihan yhtä hyvin istu. Vaihdettiin Knipin laulumikkiä ja nyt osui! Se on alkanu laulaa enemmän leadeja, joten piti saada parempi soundi, kuin siinä e935:ssä on. Beta 87 on nyt parran edessä ja toimii loistavasti, vuodosta huolimatta. Kyllä se vaan on niin, että hyvä soundi & vuotosoundi on parempi kuin se toinen vaihtoehto.
Checkin jälkeen kipaistiin Mikin kans Imatran golfkentälle hieman treenaamaan. Rangella lyötiin hieman palloa ja treenattiin lähipeliä. Siitä sit hotlan edestä kadulta hieman kalalautasta. Ai että!
Keikka meni kivasti ja partasuun laulumikrofoni puolsi paikkaansa. Sillä lailla. Vedon jälkeen kamoja nippuun ja selälleen, vaikka siel ois ollu Hölttää ja kumppaneita... Ei auttanu, rattiin piti hypätä aamulla.

Matka Kuopioon kävi "maisemareittiä", eli Puumalan kautta Juvalle ja sieltä 5-tielle. Aikamoista kiharaa, eikä juurikaan maisemia. Virhe.
Perille Henkkaan päästiin aikataulun mukaisesti eli vartti myöhässä. Oltiin sovittu aikainen check klo 14 eteenpäin.
Check meni nätisti, orkka treenas aloituskappaleeksi uuden Maailmanloppua odotellessa. Jumaliste miten hienoa soitantaa komppiparilta ja muutenkin mahtava meininki!
Checkin jälkeen olikin jo kiire syömään ja pelaamaan Tarinagolfiin Siilinjärvelle. Mahtava keli pelata ja erittäin hieno kenttä! Pelattiin se Vanha Tarina, joka oli oikein mielenkiintoinen ja haastava. Seuraavalla kerralla osaisi varoa muutamaa pahaa paikkaa (lue: jätä driver bägiin!).
Kerkes käymään vielä suihkussa ja sit alkoikin keikka. Paikalla oli mm. koko Vartiaisen porukka, eli taaskaan ei voinu vedellä vasurilla. Henkka on mahtava fiilikseltään, mut aika hankala mesta äänimiehelle. Noh, ne tietää, ketkä tietää.
Keikan jälkeen lava piti tyhjentää discoilijoiden tieltä ja sit paineltiin baariin. Mä olin Kurviselle muutaman drinkin pystyssä, joten parit maidot oli tosiasia.
Intouduttiin matkalla hotellille hieman painimaan Huukin kanssa ja mulla on vieläkin niska aivan paskana! :) Semmosta.
Huuhtanen oli kuulemma vielä lähteny skeittilaudan kanssa herättämään pahennusta aamuyöllä. Videonauhaa on kuulemma todisteena. Itellä loppu paukut täysin, ei jaksanu lähtee jatkamaan...
Aamulla oli tarkoitus lähteä pelaamaan se Uusi Tarina, mut eihän sitä päässy mihinkään... Nukuttiin Yli-Jyrän kans pitkään ja lähettiin aamupalalle satamaan, mut eihän siellä tietenkään oo yksikään koju auki klo 14 lauantaina! Tä?
Torilta naamariin maailman rasvaisin atomi ja mansikoita. Vartiaiset veteli siinä torilla Ray:n teltassa muutaman biisin settejä ja
mä kävin vakoilemassa monitoritonttia, kun tarttis mennä pari keikkaa tuuraamaan. On siinä vaan hieno bändi!

Klo 17 bussi starttasi kohti Sysmää, jossa viikonlopun päättäisi Pajula-rock. Matka alkoi kivasti, kun jäniksenä Sysmään matkustanut Vartiainen tarjosi orkesterillemme Partasen lohikukkoa (muikkukukko oli loppu koko kaupungista...). Jumaleissönen et kalakukko ON HYVÄÄ!!! Nam. Pakko tehdä ite himassa.
Sysmään saapuessamme päätimme käydä syömässä ja meille oli varattu ruokailu ravintola Uotista. Kuoriperunat, riistakäristys ja ylikeitetyt vihannekset. Perushommaa. Koko kaupunki näytti aivan mahtavalta, varsinkin matkahuollon seutu! Todella seiskaria ja paikka päätyikin mun ja Kurvisen arviossa Kekkosmestoihin.
Epäuskoisena piti oikein kävellä tarkistamaan reitti, kun ei kehannu ajaa linjuria sinne, kuin piti. Ensin hieman jalkakäytävää, sitten hiekkapolkua, jonka jälkeen TODELLA pienen ja heiveröisen sillan yli saareen. Siellä oli iso teltta ja rokki pauhasi.
Hieman venähti keikan alku, pienen säädön takia. Kaikki kuitenkin meni kivasti ja Kekkosen Tommi oli virkannu (n)aura-setin kuulostamaan jo suht järkevältä. Silti siinä loppuu pahvi kesken. Ei oo kauheen lämmin, mut maaliin päästiin.
Lähettiin, tai siis Kurvinen lähti ajamaan kohti stadia ja me katteltiin SImon&Garfunkelin liveä nykistä. Aivan käsittämätön meininki!
Perille kun päästiin, niin jäätiin hetkeks bussiin kuuntelee musaa ja lipittelemään olutta. Huuhtasen bussi turkuun lähti vast tunti siitä, kun oltiin perillä. Tuli kuunneltua omia demoja ja hyvää rokkia. Siitä sit taksilla Kurvisen kautta kotiin.

Sunnuntai menikin aika väsyneesti, mutta onnellisesti. Rouva kun oli siellä Bulgariassa, niin kissa oli ollu hoidossa Mimosalla. Ne toi kisun illalla himaan ja sitähän sai rapsutella koko illan.

Maanantaina hieman asioiden hoitoa, kauppareissua ja golfia. Pelasin masterin etuysin 41 ja takaysin hieman enemmän. Perkele, kun se on niin pienestä kiinni! Ei oo enää paljosta kiinni, kun pelaan koko kierroksen alle 80.

Eilen oli tarkoitus pelata 2 kierrosta jossain, mut enhän mä saanu peliseuraa kuin vasta illalla. Käytiin huippukuntoisella Tuusulan golfkentällä pelaamassa kierros. Voi hyvää päivää miten hyvässä kunnossa oli greenit! Nopeat ja haastavat. Meitsi diggas hulluna. Siellä meinas tulla kesän paras kierros, mut taas takaysillä romahti. Perskeles.

Rouvan piti tulla viimeyönä reissusta, mut niiden kone oli vaatimattomat 7h myöhässä. Aamulla kerettiin nopeesti nähdä ja käytiin anoppikokelaan luona hieman grillaamassa. Sieltä tulin semifinaliin tuuraamaan Rööninkiä My First Bandin kanssa. Eli siis Mr. Sushi, mut omilla biiseillä. Helvetin hyvää ja hauskaa kasaripoppista! Suosittelen tutustumaan!

Huomenna eggareiden kans Lahteen, pe aamuna Messilään pelaamaan, sieltä Seinäjoelle, josta yöajo vielä Iisalmeen, jossa on lauantaina keikka. Sellainen viikko. Ens viikolla helpottaa ja silloin annetaan vihdoinkin aikaa parisuhteelle, kesälle, pelaamiselle ja nauttimiselle! Kesä, tule jo!

Ai niin, piti muistaa edellisessä kirjoituksessa kiittää ja mainostaa Savonlinnan torilla olevaa Liekkilohi ravintolaa! Käväisin siellä silloin checkin jälkeen itekseni syömässä. Söin jumalaisen hyvät muikut ja superystävällinen henkilökunta patisti vielä jälkiruoaksi maistamaan maailman parasta kalakeittoa! Kyllä se top-3:een pääsi, heittämällä! Siinä ilta-auringon paistaessa, järven rannalla oli todella kaunista, eikä siitä puuttunut kuin oma kulta (menipäs herkistelyksi, mutta sitä tää teettää!). Kiitos vielä ja palaamisiin