maanantai 22. syyskuuta 2008

R.I.P.

Rauha Waldénin Henkan sielulle.
Mukavampaa miestä sai hakea.
Osanottoni läheisille.

torstai 18. syyskuuta 2008

Voittopuolinen viikko

Eggareiden areenan veto olikin sellainen, ettei äänimiestä tarvittu. Kävin sen sijaan Virginissä tekemässä XL5 keikan. Soundcheckiin ei ilmaantunu kauheata ryntäystä, joten lennosta sitten illalla.
Supatin tota lomahommaa bäkkärillä netin ääressä ja koin herätyksen! Finnair tarjosi plus-etuna menopaluu lennot Kantoniin 300€ + 10000 pistettä. Kiinni vetäs. Meitsi lähtee nyt yksin reissuun 29.9. ja oon siellä 6 päivää. Tiedossa siis eksoottisia ruokia (kärmes, varis ja mitä niitä nyt olikaan) ja lepäilyä. Golfkamat jää kotiin ja tarkoitus ois oikeesti nollata pollaa.
Ainoa miinus tulee tosta viisumihässäkästä. Kiinan konsulaatti vaatii nähdä lentoliput, hotlavaraukset etc. ja viisumihakemus pitää vielä Kulosaareen ja käsittely vie 4 päivää. Onneks on vielä hetki aikaa.

Torstai menikin lepäillessä ja golfatessa. Ei oikein peli sujunut, mutta pääasia et pääs ulkoilemaan.

Perjantaina lähettiin Siirin kanssa Mikkelin Kharmaan. Pieni keikkapaikka, mutta ihan hyvä meininki. Kalusto tuli paikan päälle ja ihmeteltäväksi päätyi Rolandin M400 mikseri. Helppokäyttöinen (on siellä kyllä miinojakin ja epäloogisuuksia...), muttei ainakaan ekalla kerralla vakuuttanut soundin puolesta.
Keikka meni hyvin ja siitä kamat autoon ja parille drinkille.

Lauantaina aamulla heräsin ja olikin jo kiire juna-asemalle. Mikkelistä Riihimäelle, josta eggarit otti mut kyytiin. Ne oli aavistuksen myöhässä, joten ehti mainiosti syödä asemaravintolassa lihapullat.
Idaparkissa oli erään musiikkikanavan konsertti ja hommat snadisti levällään. 20 minuutin vaihtoajat, ei rullaraisereita ja ei myöskään apukäsiä. Siinä oli itätien kundeilla hommaa. Checkissä metsästeltiin puuttuvia kanavia, puuttuvia inserttejä ja ihmeteltiin tilan sointia. Kait se siitä illalla.
Illalla asiat tuli oikeisiin mestoihin, mutta edelleen oli inserttien kanssa hätää ja ainoastaan yksi efektipaluu toimi... Etupään vahtina toimineella ameriikan jätkällä meni aavistuksen turhan pitkä aika ongelmien korjaamiseen, mut ei aina voi osua. Solistin kiipparin sustain pedaali oli väärässä reiässä ja pari muuta pientä hommaa oli myös. Eihän se menny ku telkkariin...
Kotimatkalla maisteltiin hyväksi sekin keikka.

Sunnuntaina aamusta väsytti ihan simona, mutta sinnikkäästi lähdin Talmaan golfkisoihin. Kyseessä oli Grand Casinon Pelimies Open. Kierros alkoi kivasti ja notkahdus tapahtui väylällä 14. Siihen asti olin pelannut kierrosta 5 yli parin ja olin melko varma hyvästä sijoituksesta. On se vaan kumma, kun huonon reiän jälkeen ei saa kasattua itseään... Siihen perään kaks bogeya ja yksi tuplabogey. Vikalle reiälle sisuunnuin ja tappelin parin!
Voitin yllättäen oman sarjani (tasoituksellinen lyöntipeli) ja sain palkinnoksi mm. hienon pokaalin, arvokkaan taskumatin (birdiepullo), laatikollisen palloja ja kahden hengen show-dinner illallisen Casinolle! Voi pojat, että sen jälkeen sauna ja olut maistuivat hyvältä!

Maanantain vietin himassa toimistotöitä tehden ja nautiskellen edellisestä päivästä.

Tiistaina vähän laulutuntia ja golfia.

Eilen käytiin Viiden kanssa Tampereella konsertoimassa ja kokeilussa oli ekaa kertaa mm. särö ja chorus! Toimi kivana mausteena tossa acapellassa, kun ajeli maltilla.
Masterkompuraa/limitteriä oisin kaipaillut, kun toi dynaaminen eq ei ihan sitä tonttia pysty hoitamaan. Siihenkin tulee apu pikapuolin, mutta siitä myöhemmin.

Tänään aamusta ylös ja BWF:n keikalle pressaan. Perus firmabileet, jossa miksaan pelkät puheet. Bändillä on omat äänijätkät.
Aamusta ois tarkoitus lähtee sinne konsulaattiin anomaan sitä viisumia. Sieltä suoraan BWF varastolle ja keikalle. Kauheeta sekoilua ollut huomisen päivän kanssa, kun soudetaan ja huovataan, mut soudetaan sit kuitenkin.

Lauantaina aamusta Pajuniemen kinkkukilpailuun Talmaan, tarkoituksena voittaa joulukinkku.
Siitä sit kotikaupungin baariin keikalle, jossa esiintymässä kotikaupungin tähdet.
Sellasta.

tiistai 9. syyskuuta 2008

Golfia ja keikkoja

Nonni. Golfkisat takana. Viime maanantaina siis pelattiin Muusiokoiden golf 2008 kilpailu Espoon Ringsidessa. Keli oli todella upea ja kenttä mainio. Kisan voiton vei huipputuloksella 74 (1 yli par) Pekka Vitikka. Itse sijoituin aika häntäpäähän...
Tiistaina oli sitten totuuden hetki ja Rock-Golfin SM Talmassa. Keli oli aika haastava kevyen sateen ja tuulen takia. Myös greenit oli nopeammat kuin edellisenä päivänä ja nämä tekijät vaikuttivat tulokseen. Paitsi voittajan osalta. Kilpailumuoto oli pistebogey, eli jokainen pelaaja pelasi omaa tasoitusta vastaan. Näin ollen kaikki kilpailijat olivat tasa-arvoisessa asemassa.
Rock-Golfin SM mestariksi julistettiin Ville Paappanen (Jean S) tuloksella 39 pistettä! No huhhuh. Kaveri pelasi huippukierroksen omaan tasoonsa nähden.
Lisäksi palkittiin paras lyöntitulos, jonka voitti Manne Railo tuloksella 82.
Lähimmäksi lippua Master-kentän väylällä 4 (par 3, 140m) löi avauksensa Pete Knuutinen.
Pisimmän driven löi väylällä 18 Manne Railo.
Maanantain ja tiistain kisan parhaan yhteistuloksen 66 (pistebogey) teki Ile Ruutu (Sunrise Avenue).
Heille palkinnot lahjoitti Golf Digest.
Ensi vuonna on tarkoitus järjetsää kisat hieman isommassa muodossa ja toivottavasti paikalle saadaan myöskin ne, jotka tälle vuodelle eivät kiireiltään ehtineet.
Kiitos vielä Ringsiden Hannu Heikkalalle suuresta avusta!

Keskiviikkona saikin sitten vetää viimein henkeä ja levätä melkein koko päivän.

Torstaina aamusta Virginiin soundcheckiin eggareiden kanssa, kun siellä oli Sony/BMG:n kick off.
Veto oli alkuillasta ja orkka soitti 3 biisiä.
Siitä sit himaan.

Perjantaina aamusta Broadwayn varastolle pakkaamaan musikaalin vehkeitä ja paineltiin Martinukseen treeneihin. Koko päivä treenattiin ja illalla kamat pakuun ja pariks tunniks selälleen.

Lauantaina kukonkiekuman aikoihin ylös ja kohti Finlandia-taloa, jossa laiteltiin kamat kiireellä kasaan. Pientä päänvaivaa aiheutti se, että monitorikioskini olikin järkevintä sijoittaa eri paikkaan, kuin ajateltiin ja näin ollen kaapelivedot muuttuivat olennaisesti. Onneks Iro jeesas ja hoiti muutaman kaapelin, jotta ei tarvinnu irtopiuhoilla vedellä kaikkea...
Päivällä kenraali ja illalla veto. Kaikki meni nätisti.
Me oltiin Kurkikankaan Timon (ajeli kovalevytavarat) kanssa kahdestaan tekemässä noi edellisen viikon treenit ja nyt mukaan onneksi saatiin loistava crew, kun Särmä tuli langaton vastaavaksi ja Oeschin Mika etupäähän. Ei enää tarvinnu huolehtia kuin omasta tontista ja siitä, että solistilla on oikeassa biisissä mikkiständi lavalla. No okei, muutama miksattava asiakin piti tehdä keikan aikana, mut ei paha.
Vedon jälkeen virrat pois ja himan kautta baariin.

Sunnuntaina iltapäivällä lyömään vehkeet tulille ja sit alkoikin veto. Rutiinilla meni, vaikka oli vasta toka ja samalla vika veto.
Kamat nippuun, purku varastolle ja himaan. Aika lungi päivä.

Eilen käytiin rouvan kans laulutunnilla ja painelin sieltä suoraan Talmaan pelaamaan Knuutisen, Jonten ja Akin kanssa. Pelattiin hauskaa peliä. Parikisa reikäpelinä, tasoituksilla. Etuysillä Jonten ja Akin tiimi otti 2up johdon, mutta allekirjoittaneen suhteellisen asiallinen chippi Laakson 10 väylältä (birdie!) nostatti mun ja Peten tunnelmaa. Kun heti seuraavalla väylällä onnistuttiin viemään homma tasoihin, alkoi vastustajan selkäranka jo nitistä. Muutama onnistuminen ja vastustaja oli lyöty. Kierroksen panoksena oli perus oluet. Talmassa myydään muuten aivan loistavaa tummaa Starobrno olutta. Suosittelen jos sattuu eteen!

Perskule... Unohdin ihan tyystin että eilen illalla ois ollu Live Nationilla terassikauden päättäjäiset... Sinne meni saunat, safkat ja juomat. Seurasta puhumattakaan...

Tänäänkin oli tarkoitus pelailla, mutta keli ei anna myöden. Huomenna ja torstaina sitten.

Illalla ois palaveria, huomenna Egotrippi Hartwall-areenalla ja XL5 Virginissä. Torstai pyhitetään golfille, perjantaina Siirin kanssa Mikkeliin ja la Egojen kanssa Ideaparkiin.
Sunnuntaina, jos jaksaa, niin Talmassa ois golfkisa.

Ainiin, oisin lähdössä pienelle golflomalle todnäk 21.9.-25.9., tai 29.9.-3.10. Jos jotain kiinnostaa lähteä messiin, niin ota ihmeessä yhteyttä! Matka suuntautuu siis Göteborgista etelään, eli johonkin kivaan kylään jossain. Golfata ei tarvitse, mutta kunhan löytyy ruokailuinnokkuutta ja paskoja juttuja, niin tervetuloa!

Ja vielä sen verran, että Egotripin tuleva Maailman loppua odotellessa on aivan vitun hyvä levy!

sunnuntai 31. elokuuta 2008

Harjoitus kannattaa

ainakin seuraavalla kerralla siitä on apua, että tekee hommat vähän haikeesti.
Musikaalitreenit meni loppujen lopuksi ihan kivuttomasti. Mitä nyt vähän aikataulut myöhästyi. Ja ens viikonloppuna olevalle keikalle pitäis tulla ihan ammattimaista kanavanjakoa a'la splitteri.

Hieman palaveerattiin tulevaisuudesta, mutta vielä hieman haikein tuloksin. Saas nähä ny...

Torstaina saikin viettää "vapaapäivän". Juoksin ympäri pääkaupunkiseudun golfkauppoja etsimässä itselleni OIKEATA sadeasua. Loppujen lopuksi löysin Cross-merkin asun Golf Balancesta Hämeenkylästä. -40% on mun mielestä ihan kohtuullinen ale, kun ottaa huomioon, että pelkän rotsin lähtöhinta on 249€. Vedin uudet kuteet niskaan ja lähdin pelaamaan Talmaan. No se perkeleen sadehan loppui heti kun pääsin kentälle... Höh. Jäi testaaminen vähälle, mutta sen verran on pakko kehua, et on eka takki minkä kanssa pystyy svingaamaan normaalisti! Aivan uskomatonta! Rotsi on siis täysin vedenpitävä ja joustavaa kangasta! No huhhuh.

Perjantaina käytiin Käsityöläisten kanssa Espoon kartanolla yksityistilaisuudessa. Hauska ilta, hyvä meininki. En oo aikoihin miksannu laulukamameiningillä, mut hyvähän siitä tuli. Basso suoraan linjaan ilman styrkkaria ja sit olikin enää akkarit ja laulut. Rumpuihin en kylväny yhtään sieppainta. Hyvin kuului.

Eilen iltapäivästä Broadwaylle kasaamaan kamat rekan pakkaukseen. Siitä sit suoraan kasaamaan Länsi-Auto Areenalle Fortumin tanssitapahtumaa. Tanssiesityksiä, Huvituttia ja Yölintu. Mulle napsahti monitoritontti ja heti varastolla vaihdoin tiskiksi analogisen sen äläsysin tilalle. Onneks. Immon kanssa laitettiin dv-dosc roikkumaan, mut kulmissa oli pientä heittoa. Piirustuksen mukaan vaivaiset 10 astetta... Noh, nyytti alas ja tikut uusiks. Meni aavistuksen pidempään, kuin suunniteltiin, mut ripurapu.
Tänään tultiin aamusta laittelemaan kaikki kondikseen ja mä sain lavakaapeloinnin piiloon ja bändien välillä piti patchata vain bassokanava kertaalleen. Helppoa. Yölintu aloittaa kohta ja sit meitsi paineleekin himaan. Jostain kumman syystä mun ei tarvii jäädä purkuun, vaan tänne tulee uus miehitys! Siistii, en mie valita!

Huomenna Ringsideen Muusikoiden Golf 2008 tapahtumaan ja sit tiistaina Talmaan Rock-Golfin SM-kisoihin! Toivottavasti keli ois ees säädyllinen ja saatais hommat tyylikkäästi läpi. Useiden tuntien, satojen emailien ja lukemattomien puheluiden jälkeen se olis mun mielestä kohtuullista. Kun ei tästä hommasta mitään palkkaa saa. Ehkä selkään taputtelua, mut ei sekään aina huono oo!

maanantai 25. elokuuta 2008

Rumblea, ruokaa ja keikkoja

Tosiaan, on ollu aikamoinen hoppu.
Hirvi maistui hyvältä ja Pinot Noir ei ollu yhtään pahempi!

Pari viikonloppua sitten perjantaina kävin tuuraamassa Rööninkiä Pemuissa ja huippua oli! En oo niiden ekan levyn jälkeen vissiin käyny niitä tekemässä, mutta ihan kivasti lähti. Jalasjärvellä oli Aukustissa eka keikka ja Yamahan taskulaskimella vetelin. Hyvä keikka, parempi mieli. Keikan jälkeen hieman rentoutumista ja Saran diggailua.
Lauantaina olikin astetta heikompi happi, kun bussijatkot snadisti venähti. Matkalla piti syödä huoltoasemagourmeeta, tai siis garmeeta. Bussista löytyi mikroaaltouunin lisäksi langaton netti, josta bongasin tollasen kakun reseptin.

Lahden jazztorilla keikka ja laiteltiin kamppeet pystyyn. Tehtiin check, mutta ei siitä oikein mitään äjrkeä saanu, kun teltassa db-rajana 95 ja lavalta tulee pa kiinni 98. Sillä lailla. Mahtava Jonel Thai tarjosi taas parasta evästä ja olohan parani silmissä! Keikalla sai jotenkin paketin haltuun ja mentiin pari deppaa kovempaa, kuin sallittiin. Ei vaan voinu muuta.
Oli mahtava viikonloppu! Katottiin legendaarinen Rumble-leffa ainkain 4 kertaa. Dillinger! Kiitos vaan, että sai olla mukana!

Viime maanantaina aamusta Broadwayn varastolle pakkaamaan settiä Vanajanlinnaan, jossa oli isommat firmakekkerit. Siellä oli monta lavaa ja mä hoitelin isossa teltassa etupään vahdin hommia. Settinä Lacun Arcsia ja Turbon subeja. Aikamoinen virkkaus siitä tuli, kun teltta olikin leveämpi kuin suunniteltiin. Vedeltiin siis pitkällä sivulla.
Kasaus kesti myös yllättävän myöhään ja päästiin iltapalailemaan (tai siis lounastamaan) vasta yömyöhään. Ahteen Jukka toimi grillimestaajana. Kertakäyttögrilli on muuten aika toimiva juttu!

Aamusta ajoissa ylös ja jatkoin setin virittelyä. Rupes toimimaan aika asiallisesti.
Orkka tuli alkuillasta checkiin ja mulle jäi oikeastaan vastuu vaihtuvien solistien etuasteen kyttäily ja masterointi. Korkalainen veteli Pitkämön orkka nätisti ja sit alkoikin purku. Aamulla olin vähän kuuden jälkeen himassa.

Keskiviikko menikin sit ihan kuolleena. Nukuin iltaan asti ja oli tarkoitus lähtee rouvan kans Tavastialle kattomaan My First Bandia ja Pemuja, mut ei vaan pystyny. Käytiin sen sijaan kesäteatterissa ja safkalla.

Torstaina lähin taas tuuraamaan Vartiaiseen. Rocksissa oli keikka ja siellähän asiat hoitui mallikkaasti. Checkin jälkeen orkan kanssa La Bodegaan loistavalle grillipihville ja siitä Heikkisen kanssa jälkiruoalle.
Veto meni kivasti ja keikan jälkeen pari lasia sihijuomaa.

Perjantaina matkattiin Naantaliin ja matkalla Jami pysähtyi Lohjanharjun nesteelle. No mitäs siinä pihassa on? No tietenkin törkeen hyvä savukala/savupalvimyymälä (kiitos Somer vielä kerran opastuksesta!). Ostin ison savusiian, lohen ja kunnon palan palvia. Jaska haki kylmät juomat ja Rikala leivät. Siitä ei välipala parane!
Naantalissa ripeesti kamat pystyyn ja safkalle Kylpylän seisovaan. Voi luoja! Erittäin asialliset safkat! Varsinkin kalapöytä toimi todella hienosti!
Siitä sit mun oli tarkoitus lähteä hieman Aurinkogolfin rangelle harjoittelemaan ja houkuttelin poppareita mukaan. Pienen sekoilun (anteeksi) jälkeen paikalle pääsi Jaska, Risto ja Miku. Hienosti sujui pallon lyönti ensikertalaisilta!
Siitä paukastiin pokeriturnaukseen ja sit olikin kiire keikalle.
Keikkahan on sivuseikka. Keikalla törkeesti jengiä ja ilmeisen hyvä tunnelma.
Vedon jälkeen takas pokerin pariin.

Lauantaina aamulla heräsin ajoissa, koska piti päästä pelaamaan. Aurinkogolfin kenttä oli mukava, keli oli mitä parhain ja peli meni päin helvettiä. Alku menikin liian hyvin...
Kierroksen jälkeen olinkin sopivasti myöhässä roudauksesta ja pääsin suoraan ruokapöytään.
Siitä ajeltiin Uuteenkaupunkiin, jossa oli legendaarinen Aquarius. Kamat pystyyn ja pokerin pariin.
Keikka pois kuleksimasta ja takas pokerin pariin.
No okei, ei se nyt niin ruusuilla tanssimista ollu. Pitihän sitä hieman töitäkin tehdä.

Eilen saikin makoilla sohvalla ja ottaa lungisti.

Tänään mennyt päivä erään musikaalin treeneissä. Aika monta y-haaraa käytössä ja ihme kyllä ne kaikki supatti.
Iso projekti jonka on aika levällään, vielä. Kattellaan...

Ai niin, tuli sitten viesti pari viikkoa sitten Voicelta, ettei ne sittenkään järjestä rokkarigolf turnausta, joten päätin sellaisen järkätä ite. Ei muuten ollu ihan niin kakunpaloja kuin kuvittelin. Nyt homma alkaa olla suht hyvin hyppysissä ja ens viikon tiistaina kisataan Talmassa. Eilen meinas tulla kyllä pieni tappi otsaan, kun kuulin että Ringside golfissa järjestetään edellisenä päivänä vastaava kisa! Voice olikin varannut jo sen päivän ja henkilökunta päätti kasata itse kisan. Ihme ettei info kulkenut kummallekkaan ja molemmat kasailee omia turnauksia peräkkäisille päiville! Ois ollu snadisti helpompaa lyödä hynttyyt yhteen ja päästä vähemmällä stressillä. Mut nyt asiat selkeni ja molemmat kisat järjestetään. Talman skaba sovittiin "viralliseksi" kisaksi ja ensi vuonna katellaan uudet kuviot.
Semmosta.

keskiviikko 13. elokuuta 2008

Tuuraava kesäurpo liikkuu taas

Siirin kanssa käytiin siis Järvenpään Swengissä. Vietiin kaikki muu omaa paitsi stereot, kulmat ja mikkiständit. Etupää kannattaa ottaa mukaan, et pääsee tuvan puolelle kuuntelemaan esitystä. Muuten joutuu vetelemään takanurkan nakkikioskista. Nasta paikka, mukava henkilökunta ja tupakkiakin saa poltella sisällä!
Lauantaina olikin vuorossa etnofetarit Karjaalla, elikkäs Naamat. Paikalla legendaarinen ADP:n pa, Jusa, Anssi ja kumppanit. Tehtiin linjacheck, minkä jälkeen piti käydä virittämässä Siirin kulmaryhmä. Emmä sille kauheesti mitään osannu tehdä, mut ei sieltä lujempaakaan tullut. Etupään teltta oli sen verran pitkällä, ettei vanha konventionaali pa jaksanu sinne asti potkia. Vetelin nollatasoa (n. 90db etupäähän) ja väitän et 5m teltan etupuolella mentiin jo 96db ja siitä eteenpäin en uskaltanu ees mennä kuulovaurion pelossa. :)
Keikka alta pois ja kotia kohti.

Sunnuntaina olikin tiedossa kivaa. Ei ankkarock, vaan Kiertuetekniikan kesäkauden avajaiset Pihlajasaaren saunalla. Paikalle ei oikein eksyny muita kuin Varoma, Karjalaisen Anssi ja ite tirehtööri. Niiden häpeä jotka jäi pois. Saunottiin ja syötiin jo kuulemma legendaariseksi muodostuneet kylmät kiuasnakit. Tais siinä pari märkääkin mennä. Ja Varomalta talviturkki. Sieltä paineltiin Aniin illalliselle ja sit jäikin meikäläisen tehtäväksi pitää lippua korkealla, muut häipy nukkumaan. Loosen kautta Lostariin jossa oli rouva frendeineen ja meille hetkeks jatkoille. Sillä lailla.

Maanantai olikin sitten lepopäivä. Enhän mä päässy sohvalta ku vessaan.

Tiistaina tuli kummipoika Henri yökylään. Hieman tennistä, golfin opettelua, ruokaa ja leffaa. Aika siinä.

Keskiviikko ja torstai meni golfin ja palavereiden merkeissä.

Perjantaina käytiin Vartiaisen kanssa Porvoossa. Kamojen kasaus sujui muuten ihan kivasti, mut KV2 yläkerta yritti tappaa Jaskan. Onneks ei onnistunu, mut kauhee ventti tuli sen kuuppaan. Siis Jaskan. Checkissä ei ollu paikalla ku kitaristi Riku ja rumpali Risto, niin allekirjoittanut opetteli muutaman soinnun kappaleen "kerro miltä se tuntuu" ja bassottelin menemään. Mä oon rämpytelly kauheesti kitaraa, mut nyt oli varmaan eka kerta kun soitin kokonaisen biisin bassolla. Haastavaa hommaa pysytellä klikin kanssa soittavan rumpalin takana. Ei se kauheesti se meikäläisen soitto levänny. Ripurapu, Jaska sai tuvan haltuun.
Keikka meni ihan kivasti, toinen keikka monitoripäässä alkoi tuntua jo luonnollisemmalta.
Vedon jälkeen hieman baareilua ja sit oltiinkin aamuun asti taiteilija Korkalaisen kanssa hotlahuoneessa diggailemassa musaa.
Lauantaina kamat kasaan ja kohti Jyväskylää, jossa oli Vallun festarit. Nopea input, temput ja output. Kalustotoimittajana oli Huvipaja ja homma pelitti hienosti. Jami jäi vielä tekemään öögien lamppuja, joten meitsi ajo dösän himaan. Käytiin stadiin päästyämme kattomassa Osmo Ikosta. Aika vakuuttava meininki. Varsinkin Storm biisi on ihan kunkku.

Sunnuntaina piti olla etupään jätkänä Kalkkirantajazzeilla, mut lauantaiaamuna tuli paniikkipuhelu, et festarit onkin tänään! Mulle oli ilmoitettu väärä päivämäärä. Sattuuhan sitä.
Vapaapäivä, joten lepoa ja golfia.

Maanantaina olin illan Aksun kanssa Tavastialla. Yeasayer oli ameriikasta asti tullut keikalle. Niiden miksaaja oli ihan pelijätkä (mm. Goldfrapp) ja veteli ihan hienosti. Mulle jäi tehtäväksi miksata lämppäri ja tehdä safkat. TÄ? Siis talossa ei ollu kokkeja paikalla, joten Jörtsi komensi jääkaapeille omankädenoikeudella. Selvä. Väsäsin ison laatikollisen spydäriä. Kaapista löytyi vielä kulhollinen kanttarellikastiketta jota jatkoin hieman dijon-sinapilla ja jallulla. Löin sen niskaan ja annoin hautua uunissa. Kyllä tollanen äijäruoka kelpas ainakin portsareille ja teknikoille. Viherpiipittäjät veteli salaattia.

Eilen kävin kouluttamassa itseäni ja tänään sateesta johtuen sisähommissa. Muuten oisin jo aikapäiviä sitten ollu pelaamassa. Noh, tuleepahan hoidettua asiat kirjanpitäjän kanssa. Ja ruokaakin tarttis laittaa! Huomenna rouva lähtee johonkin työmatkalle ja meikäläinen jää kissavahdiksi. Otin jo ison palan hirveä pakkasesta sulamaan... Anyone fancy?

keskiviikko 30. heinäkuuta 2008

Erikoisia hommia...

Valkeakoski meni suht lungisti. Mitä se nyt sitten tarkoittaa. Ainakin sitä, et paikalla oli Akun Tehtaan tähtitiimi (Liski&Klasu), joten turha puristaminen oli aika kaukana. Paikalla oli myös sitten ihan tolkuton kasa muitakin tuttuja, joten kättelyt muistuttivat hetken aikaa jo itsenäisyyspäivän juhlia! Röyhkä&Mattila orkesterin teknikoina oli Lahden Kapa ja Viltsu, SMG:llä Jorma "onks toi sun käsitys hyvästä soundista?" Tikka ja Issakainen. Sit kun paikalla oli vielä Olavin orkesteri varaslähtöisesti ottamassa hapanta, niin se oli aika siinä. Onneks lähettiin keikan jälkeen himaan...
Vaihdettiin kanavalistasta poiketen pari sieppainta ja nehän toimi oikein kivasti. Mekkala oli melkoinen siellä teltassa ja joku vanhempi herrasmies ei siitä oikein digannu. Ekaks Mäksä huusi sille naama punaisena ja sit allekirjoittanut perässä. Turakainen lähti jupisemaan muualle. Noh, tuli siitä kakofoniasta kehujakin, joten kai se sit läpi meni.

Lauantaina olis siis vapaapäivä. Mitä ihminen tekee vapaapäivänä? Noh, se saunoo, grillaa ja pelaa kolopalloa. Tossa järjestyksessä. Tä? Sain inspiksen lähtee pelailemaan, kun rouva paineli keikalle ja mä jäin keikkaleskeksi himaan. Illalla tuli käytyä paikallisessa parilla fiksusti.

Sunnuntaina Luka Elmeri Aukusti Arnberg sai nimensä. Onnea vielä pikkuliskolle, Jannelle ja Ronjalle!

Maanantaina käytiin Knuutisen kanssa Talmassa pelaamassa. Oli niin kova drive päällä, et vedettiin oikein 2 kierrosta! Master kentällä oli viikonloppuna SM-kisat, joten se oli viritetty suht ankaraan kondikseen. Greenit varsinkin oli aika liukkaat. Kierrostulos 94 tyydytti jotenkin päin, kun muistaa et koko lyönti laitettiin uusiks viiko sitten.
Toka kierros pelattiin Laakson puolella ja siellä tulos 90 harmitti. Lounaan jälkeen tein avausreiälle tuloksen 8, lyötyäni tiiauspaikalla ensin hutilyönnin... Samaten päätösreiän avauksen painuttua outtiin, huomattuani jääväni kesän parhaasta kierroksesta, alkoi väsy jo painaa ja tuloskorttiin merkittin 9 vikalle reiälle... Ihan ok, kun muistaa et vedettiin tosiaan se 2 kiekkaa.

Eilen pidin osittaisen vapaapäivän pelaamisen kanssa, mitä nyt kävin rangella treenaamassa. Illalla käytiin palaveeraamassa stadissa ja samassa yhteydessä syöty illallinen ravintola Pannoniassa oli herkullinen. Suosittelen. Alkupalaksi otin jauhelihatäytteisen crepesin, elikkäs letun. NAM! Pääruoaksi vedin hapankaalia ja liha-riisipyöryköitä. Ei hullumpia!

Tänään heräsin kovaan kurkkukipuun ja kuumeiseen oloon... Perkele. Ei hyvä. Ei nyt. Ens viikolla sataa, niin sit vois sairastaa, tai auttaa Myllyä remontissa.
Mulla muuten hajos vanhan luottokaverini iPod (U2 malli, vuodelta 2003) toinen kuulokelähtö (+48V on kiva juttu), joten iski paniikki. Milläs nyt virität sen paskan PA:n? Onneks tsekkasin myyntipalstoja ja kävin just hakemassa lähistöllä myynnissä olleen iPod Minin. Oisin muuten ostanu iPhonen, mut 16GB versiota ei just nyt saa mistään... Ja on hyvä olla "back-up" mukana. Isoin ongelma on se, et mitä hemmetin biisejä mä mahdutan tohon neljään gigaan? 20GB:kin tuntui liian ahtaalta, niin nyt se raakkaaminen vasta alkaakin. Ehkä alkuun hieman Coldplayta, sit ripaus Beatlesia, AC/DC:tä ja kattellaan sit lisää!

Huomenna golftuntia, perjantaina Siirin kanssa Swengiin ja la Facesiin. Sillä lailla. Nyt sohvalle kattelemaan töllöä ja syömään burritoja!